سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

ایبنا: کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری بوش، با انتشارات کرون برای چاپ 3 کتاب به توافق رسید

به گزارش آسوشیتدپرس، نخستین کتابی که رایس برای چاپ آن به توافق رسیده، خاطرات او از دوران حضورش در سمت وزیر خارجه آمریکاست.

انتشارات کرون با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این توافق، اعلام کرد: رایس در کتاب خود شرح حالی تحلیلی و تیزبینانه از داستان حضورش در کاخ سفید ارائه خواهد کرد و به‌عنوان بلندپایه‌ترین دیپلمات، نقش خود را در حمایت از امنیت ملی و شکل دادن به سیاست خارجی آمریکا طی سال‌های غیرعادی 2001 تا 2009 تشریح خواهد کرد.

کتاب خاطرات رایس سال 2011 منتشر خواهد شد و ارزش قراردادی که با انتشارات کرون امضا کرده، 5/2 میلیون دلار است. رایس 54 ساله همچنین قصد دارد خاطرات خانوادگی خود را نیز در سال 2012 منتشر کند.

ضمن اینکه وی قصد دارد کتاب دیگری نیز درباره روابط بین‌الملل برای جوانان بنویسد، ولی هنوز عنوان هیچ‌یک از این کتاب‌ها مشخص نشده است. اگرچه رایس به خاطر حضور در کابینه بوش و حمایت از جنگ عراق مورد انتقادهای فراوان قرار گرفت، ولی ناشران همچنان معتقدند او در کتابش حرف‌های زیاد و جذابی برای گفتن دارد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط انتشارات کرون، رایس در کتاب خاطراتش، نحوه تربیت خود را شرح می‌دهد و بیان می‌کند که والدین و جامعه محل تولدش، برای تقویت حقوق مدنی چه تلاش‌هایی انجام داده‌اند.

کد خبر 75965

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز